Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/chroot/home/minimump/getcloser.hu/html/semina/wp-content/themes/magicreche/dynamic.css) is not within the allowed path(s): (/chroot/home/minimump/semina.hu:/home/minimump/semina.hu:/opt/remi/php54/root/usr/share/pear:/usr/share/pear:/home/sessions:/tmp) in /chroot/home/minimump/semina.hu/html/wp-content/themes/magicreche/framework/plugins/option-tree/includes/ot-functions.php on line 235

Bővebben a korai nyelvtanulásról

A korai nyelvtanulás néhány elméleti (pedagógiai, pszichológiai és pszicholingvisztikai) kérdésről bővebben többek között Pléh Csaba, Széchenyi-díjas magyar pszichológus, nyelvész, a Magyar Tudományos Akadémia tagjának egy értekezése alapján készítettünk egy kis összefoglalót. Az 1990-es években jelentősen megnőtt a korai idegnyelv-tanítással/-tanulással foglalkozó nyelvpedagógiai és alkalmazott nyelvészeti kutatások száma. Ezekben az életkor szerepe különösen fontos tényezőnek számított, mivel az több szempontból viszonylag jól megközelíthető terület. Lássuk hát, mire is jutottak ezek a kutatások.

Fontosabb pedagógiai tényezők

A legfontosabb pedagógiai tényezőkkel kapcsolatban, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a korai idegennyelv-tanulási programok sikeréhez, és hosszú távra meghatározhatják a nyelvtanulás sikerességét illetve a nyelvtanuló hozzáállását az idegen nyelvek tanulásához a következőket mondhatjuk el:

 Néhány az emlékezetre vonatkozó, s a nyelvelsajátítás szempontjából érdekes információ

 Pár az idegen nyelvi közvetítés szempontjából fontos következtetés

 A gyermekek koncentrálóképességéről

 A nyelvtanulás pár fontosabb pszichológiai tényezője

Summa summarum, minél korábban kezd el valaki egy nyelvet tanulni, annál jobb nyelvi kompetenciákat sajátíthat el.